Set the Pace
Het tempo aangeven, dat is wat we bij Flanders Classics elke dag trachten te doen. In een snel evoluerende sportwereld willen we, met respect voor de rijke tradities van het wielrennen, de meest vooruitstrevende organisator van wielerevents zijn. Daarom ook dat inclusiviteit, duurzaamheid en innovatie tot onze belangrijkste kernwaarden behoren. Zo streven we er dagelijks naar om onze evenementen stap voor stap te verbeteren en aantrekkelijker te maken voor alle deelnemers en fans.

Durven kiezen voor verandering en vernieuwing, het is een bewust pad dat we bewandelen. Of het nu gaat om de allereerste virtuele Ronde van Vlaanderen, het sleutelen aan parcours of het verhuizen van een finish, We set the pace.
The Digital Goodiebag
Met The Digital Goodiebag introduceren we een vernieuwende en interactieve manier om fans tijdens onze wedstrijden te belonen. De digitale goodiebag brengt supporters dichter bij de actie, zowel diegenen die fysiek aanwezig zijn als zij die het sportieve gebeuren van thuis uit volgen.
Dankzij deze innovatieve aanpak krijgen fans eenvoudig toegang tot exclusieve beloningen, aangeboden door onze wedstrijdpartners. Dit biedt niet alleen een gebruiksvriendelijke en duurzame oplossing, maar vergroot ook het aanbod van hoogwaardige goodies. Het is een nieuwe stap in het versterken van de fan experience, waarbij we technologie inzetten om beleving en betrokkenheid naar een hoger niveau te tillen.

Als organisator van wedstrijden op het hoogste niveau en met tal van massa-evenementen op de kalender is veiligheid uiteraard een prioriteit binnen onze werking. Een safety team, voortdurend overleg met de betrokken diensten en ervaren medewerkers op sleutelposities vormen de basis van onze organisatie. We set the pace.

Flanders Classics Women Closing the Gap is het project waarmee we sinds 2020 en met de steun van partner KPMG uitdrukkelijk op het vrouwenwielrennen inzetten. Dat plan bestaat uit: verhogen van de media-aandacht voor het vrouwenwielrennen, sporttechnische gelijkheid doorvoeren in de parcours, categorieverhogingen van onze wedstrijden en het gelijk trekken van het prijzengeld.

Duurzaamheid is een steeds belangrijker topic op de maatschappelijke agenda en dus kijken we hoe we ook onze organisaties stap voor stap groener kunnen maken. Dat kan in alle lagen van het proces: focus op digitale communicatie, vergroenen van het wagenpark voor onze wedstrijden, sensibiliseren van fans en deelnemers of specifieke partnerships aangaan. We set the pace.

De liefde voor de koers, het hart dat klopt voor de sport en het enthousiasme op en naast de fiets, dat is waar het jaar in jaar uit om draait. Van ambiance na de koudste veldrit tot een fanguide om helemaal op de hoogte te zijn, de fan blijft niet in de kou staan wachten. Wie zelf meefietst waant zich een dag prof of ervaart the full gravel experience tijdens één van onze offroad evenementen. Sfeer staat met stip op één, wat voor unieke en uitzonderlijke momenten zorgt die fans en liefhebbers samen delen. We set the pace.