Bekijk het overzicht

Buff® en Ronde Van Vlaanderen slaan handen in elkaar

4 March 2021

Original BUFF S.A., fabrikant van nek- en hoofdaccessoires voor sport en lifestyle, gaat in zee met Vlaanderens Mooiste en dat zowel voor de profwedstrijd als voor het gloednieuwe event Flanders Gravel. Er komt een volledige Ronde van Vlaanderen-collectie met multifunctionele nekwarmers, een Coolnet UV® haarband en drie verschillende hoofddeksels: een trucker cap, een opplooibaar wielerpetje en een fietsmuts. De collectie heeft tot doel sport en lifestyle dichter bij elkaar te brengen.

BUFF®, dat z’n hoofdzetel in de regio rond Barcelona heeft, moedigt mensen aan om gezond te leven door in de natuur te sporten. Flanders Classics, organisator van de Ronde van Vlaanderen, heeft besloten die visie dankzij dit partnership samen uit te dragen met BUFF®. Met de nieuwe collectie rond de Ronde van Vlaanderen zetten ze extra in op liefhebbers van de fiets. BUFF® is bijzonder opgetogen als partner mee te kunnen stappen in het verhaal van de Ronde van Vlaanderen en de grootste Vlaamse voorjaarsklassieker centraal te zetten in deze nieuwe campagne.

Sergi Muñoz, Global Sports Marketing Coordinator bij Original BUFF®:
“Samenwerken met de Ronde, dat is deel uitmaken van de wielergeschiedenis. We houden van de authenticiteit van het evenement, het enthousiasme van de fans en de passie en toewijding van de deelnemers aan We Ride Flanders (red., dit jaar uitgesteld tot 18 september) en van de profrenners. Samen hebben we een collectie ontworpen voor alle wielerfans, om hen te helpen hun doelen te bereiken, hun uitdaging tot een goed einde te brengen en hen zo veel mogelijk van de buitenlucht te laten genieten, zodat ze MEER KUNNEN LEVEN.”

Ook bij Flanders Classics, organisator van de Ronde van Vlaanderen, is het enthousiasme groot. “Door deze samenwerking met een internationaal gerenommeerd merk als BUFF® kunnen we het Ronde van Vlaanderen-brand nog sterker neerzetten”, zegt Tomas Van Den Spiegel, CEO van Flanders Classics. “BUFF® zal de focus niet enkel en alleen op het puur sportieve leggen, maar geeft ons de kans om de Ronde van Vlaanderen ook breder te promoten. Zo slaan we niet alleen voor de profwedstrijd, maar ook voor het gloednieuwe Flanders Gravel event de handen in elkaar. Lifestyle zal in deze samenwerking een belangrijke pijler worden.”

Cees Kopper, Managing Director by Technolyt, distributeur van BUFF® in de Benelux: “De heroïsche Ronde van Vlaanderen is de bekendste ééndagsklassieker ter wereld. Hier meestrijden betekent alles en winnaars worden echte legendes. We Ride Flanders geeft eender welke wielerfanaat de kans om geschiedenis te schrijven en ook een legende te worden. BUFF® ontwierp een officiële Ronde van Vlaanderen-collectie met nek- en hoofdaccessoires, gemaakt van gerecycleerde plastic flessen. Technolyt is erg trots om samen te werken met Original BUFF S.A. en om de BUFF® collectie deel te laten uitmaken van de rijke geschiedenis van de Ronde van Vlaanderen en We Ride Flanders."

Wie interesse heeft in deze unieke 'Ronde van Vlaanderen'-collectie, kan vanaf vandaag terecht in de webshop van BUFF®

Gerelateerd nieuws