Digital Marketeer

Wie Flanders Classics zegt, denkt meteen aan de Vlaamse voorjaarsklassiekers. Sinds 2010 is het Belgische bedrijf actief in de wielerwereld als organisator van tal van wedstrijden. In de loop der jaren bouwde Flanders Classics z’n jaarkalender verder uit door naast z’n domein ‘Road’ uit te breiden ook de domeinen ‘Cross’, ‘Virtual’ en ‘Events’ op de kaart te zetten. Zo is Flanders Classics in 2023 een bedrijf in de sport- en evenementensector dat tot 80 events, professioneel en recreatief, per jaar organiseert.

Taakomschrijving  

  • Je staat in voor de algemene opvolging van de digitale marketingstrategie voor alle Flanders Classics projecten.  
  • Je bent verantwoordelijk voor mailing campagnes en automations, zowel B2C als B2B: het uitzetten van de strategie, algemene opvolging en segmentatie. 
  • Social media en digital advertising hebben geen geheimen voor jou. Je bepaalt de strategie en rolt het finale plan uit in samenwerking met onze junior communicatie manager.  
  • Je bepaalt de Flanders Classics koers op vlak van data en waakt over de datastructuur. Je optimaliseert en bouwt uit waar nodig. 
  • Digitale opvolging van partneractivaties staat hoog op je prioriteitenlijst.  

 

  • Je staat in voor de opvolging en verdere ontwikkeling van onze digitale toepassingen (waaronder SSO). 
  • Je zet mee de lijnen uit van de Flanders Classics business en B2B communicatiestrategie en denkt na over de optimalisatie van onze marketingstrategie, dit vanuit zowel sales als content.   
  • Je staat in voor het opzetten en opvolgen van de ticketingsystemen. 
  • Je hebt de leiding over innovatieve projecten binnen Flanders Classics en denkt hier mee over na. 
  • Je waakt over het vooropgestelde marketingbudget en werkt nauw samen met het communicatieteam, de grafische cel en de project en event managers. 

  (Lees verder onder de foto)

Profiel  

  • Digital first is jouw motto. 
  • Je denkt in datacaptatie. 
  • Je kan verantwoordelijkheid dragen en keuzes onderbouwd beargumenteren.  
  • Je hebt originele ideeën om partnercontent een plek te geven in het communicatieplan en bent actief betrokken in brainstormsessies vanuit een content first visie.  
  • De ins en outs van social media beheers je. 
  • Je volgt de marketingtrends op de voet en weet waarmee en hoe je ons doelpubliek het best benadert. 

 

  • Je hebt een vlotte pen voor korte copy in het Nederlands en Engels, goede kennis van Frans is een meerwaarde.  
  • Je hebt oog voor detail en kan goed omgaan met stress en deadlines. 
  • Je hebt ervaring met een datasysteem, mailing tool en ticketingsysteem. 
  • Je hebt een bachelor- of masterdiploma in marketing en minstens 3 jaar relevante werkervaring. 
  • Je denkt in functie van je project, het bedrijf en bent een teamplayer. 
  • Last but not least, je hebt er steeds zin in! 

  (Lees verder onder de foto)

Wij bieden jou  

  • Een voltijdse job binnen een jong en gemotiveerd team met passie voor de fiets en sport.
  • Werkzekerheid in een stabiel, groeiend en innovatief bedrijf.
  • Een stimulerende werkomgeving.
  • Een competitieve verloning, aangevuld met extra-legale voordelen.
  • Een uitdagende en gevarieerde job.

Interesse?  

Flanders Classics beoordeelt de sollicitaties aan de hand van jouw motivatie en de creatieve manier waarop je dit aanpakt. Stuur je motivatie en CV naar vacatures@flandersclassics.be. Weet je ons daarmee te overtuigen, dan nodigen we je uit voor een gesprek.

Road

De missie van Flanders Classics is om de positie van de Vlaamse voorjaarsklassiekers te verankeren binnen de internationale wieleragenda en om het aanzien van het Vlaamse wielrennen in binnen-en buitenland nog te verhogen. Door iedere jaar opnieuw te innoveren, wil Flanders Classics z’n stempel drukken op zowel mannen- als vrouwenwielrennen, van elite tot jeugd. Momenteel organiseert Flanders Classics 9 eendagswedstrijden, waaronder de bekende voorjaarsklassiekers.

Cross

Flanders Classics houdt van innovatie, maar tegelijkertijd ligt ook traditie ons nauw aan het hart en dus kan ook veldrijden niet ontbreken. Zo vaart de Telenet Superprestige veldrijden sinds 2018 onder dezelfde vlag als de Ronde van Vlaanderen. Vanaf het seizoen 2020-2021 staat Flanders Classics ook in voor de organisatie van de UCI Wereldbeker Veldrijden waar ingezet wordt op verdere internationalisering van de sport.

Virtual

Met een uitgebreid virtueel programma in de Proximus Cycling eSeries zet Flanders Classics daarnaast in op een uitdagende wielerbeleving het hele jaar door. Met virtuele challenges, online races en workouts heeft Flanders Classics ook online heel wat te bieden.

Gravel

Vier gravelevents telt onze Flanders Gravel Series. Met twee eendagsevenemten in Limburg en Heuvelland en een gravelweekend in het hart van de Vlaamse Ardennen en regio Durbuy heeft elke tocht z'n eigen identiteit. Wat ze gemeenschappelijk hebben? Sfeer en gezelligheid staan hoog op de agenda.

Events

Uiteraard is ook de recreatieve fietser die liefst offline van de fiets geniet, bij Flanders Classics aan het juiste adres. Wielertoeristen kunnen bij één van de Pelotontochten terecht, terwijl de offroad liefhebbers sinds 2021 dan weer genieten van Flanders Gravel. Als sporttechnisch organisator van de 1000 km van Kom op tegen Kanker, draagt Flanders Classics met plezier z’n sportieve steentje bij aan het goede doel. In het eerste weekend van september trekken we dan weer de kaart van de gezinnen tijdens De Gordel, waar sport en cultuur hand in hand gaan.